Kan ik spullen komen brengen naar de filialen?
Ja, dat kan. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken. Het kan op maandag van 13.00 tot 17.00 uur en op Dinsdag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur en op zaterdag tussen 9 – 17 uur. In Dordrecht kan het ook op zondag tussen 12 en 17 uur. Let op: de spullen moeten geschikt zijn voor hergebruik.
Kan ik een afspraak maken om spullen op te laten halen?
Ja dat kan. De artikelen dienen buiten de voordeur te worden aangeboden en geschikt te zijn voor hergebruik. U kunt online een afspraak maken via onze website www.opnieuwenco.nl . U kunt ons ook bellen voor een ophaal afspraak op 088 – 6764389. Let op: de spullen moeten geschikt zijn voor hergebruik.
Wat zijn de kosten voor bezorging?
Bij een bezorg afstand tot maximaal 25 km enkele reis* zijn de bezorgkosten €25,-. Boven de 25 km enkele reis wordt €2,25 per extra km berekend.
* Toeslag Kiltunnel rekenen wij een toeslag van €10,- (s’Gravendeel, Strijen, Maasdam, Puttershoek).
Reken voorbeeld: u wilt iets laten bezorgen in Breda: de afstand enkele reis is 35 km. U betaald dan €25,- voor 25 km, voor de extra kilometers betaald u 2,25 x 10 = €22,5 u komt uit op een totale bezorgkosten van 25 + 22,5 = € 47,5. Wilt u spullen laten bezorgen uit een 2e filiaal dan komen er nog kosten bij van €12,50-.
Kan ik telefonisch een artikel laten reserveren?
Nee, u kunt dit alleen in de winkel doen. Reserveringskosten zijn € 2,50 voor 24 uur reserveren, mocht u het artikel kopen dan worden de reserveringskosten verrekend met uw aankoop.
Kan ik Opnieuw & bellen om te vragen of er een bepaald artikel in de winkel aanwezig is?
Nee, dat kan helaas niet. Daar zijn de winkels te groot voor en is het assortiment te wisselend. Hiervoor moet u zelf gezellig komen struinen.
Kan ik bij Opnieuw & Co werken?
Ja dat kan als we vacatures hebben voor een betaalde baan. Als vrijwilliger kun je bijna altijd starten. stuur een mail naar vacature@opnieuwenco.nl
Waarom kan ik niet contant betalen bij Opnieuw & Co?
Uit veiligheid voor u en voor ons. Helaas hebben wij in het verleden een overval meegemaakt en meerdere inbraken.
Uit kostenoverweging, het opmaken van de kassa, het afstorten, verzekeren contant geld enzovoort kost veel tijd en geld. Deze besparing gebruiken we voor het realiseren van onze doelen.
Onderzoek heeft uitgewezen dat iedereen in Nederland kan pinnen, ook mensen met een (bijstand-) uitkering, mensen in de schuldhulpverlening of budgetbeheer. Armoede is vaak geen keuze en dat vinden we een groot probleem. Wel of niet kunnen pinnen is wel een keuze.
Veel mensen denken dat we wettelijk verplicht zijn om contant geld te accepteren. Dat is niet het geval. Als winkel / bedrijf heb je zelf de keuze en vrijheid om dit wel of niet te accepteren.
Tijdens de corona crisis is pinnen hygiënischer omdat er minder contact is tussen de klant en de verkoper. Niet direct door overdracht van het geld maar wel door dichterbij te komen.
We begrijpen dat dit voor sommige klanten lastig en onbegrijpelijk is. Toch hopen we op uw begrip en hopen we u als klant te mogen blijven begroeten.
Moet ik als klant een mondkapje dragen bij Opnieuw & Co ?
Nee, dat is niet meer verplicht vanaf vrijdag 25 februari 2022. Het blijft wel een advies hierin volgen we de richtlijnen van het rivm.